UNICEFFöretag
Våra samarbetspartners

VÅRA SAMARBETSPARTNERS

Vi är stolta över att presentera våra samarbetspartners. Klicka på företagets logotyp för att få mer information.

Vill ditt företag också finnas med här? Läs mer om hur ni kan hjälpa till här nedan.

ericsson-unicef-400x400spotify-unicef-400x400hm-foundation-unicef-400x400pkl-unicef-400x400ikea-foundation-unicef-400x400IKEA 2018 Adobe RGB 100gina-tricot-unicef-400x400ftg-malawi-unicef-400x400tv4-unicef-400x400wackes-unicef-400x400pictura-unicef-400x400Sandvik-Coromat-NYlogga2023akelius-unicef-400x400efva-attling-unicef-400x400abba-unicef-400x400

Samarbeta med UNICEF

Vi blir alltid glada när företag hör av sig och vill samarbeta med oss. Oavsett om ett företagssamarbete är nationellt i Sverige, eller globalt på flera internationella marknader, kan vi tillsammans skapa verkliga förändringar för barn och unga runt om i världen.

UNICEFs mål är att varje samarbete ska resultera i affärsnytta för företaget kombinerat med social nytta genom UNICEFs programverksamhet för barn. Eftersom vi har riktlinjer för hur vi samarbetar med företag, har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren här.

För att kunna kalla sig samarbetspartner och därmed ha möjlighet att använda UNICEFs varumärke i marknadsföring och kommunikation, bör värdet för UNICEF inte understiga en miljon kronor per år för ett nationellt samarbete. Av företag som vill kunna aktivera ett samarbete även på marknader utanför Sverige förväntas en högre årlig intäkt till UNICEF, beroende på vilka marknader samarbetet gäller och vilken typ av aktiviteter som ska genomföras.

Vill ni bli samarbetspartner?

Läs vår policy för företagssamarbeten och hör av dig till Håkan:

Håkan Ivemark
Affärsansvarig företag
hakan.ivemark@unicef.se

Relaterade artiklar

ig-fb-unicef_wp_43911 copy.png
Elfenbenskusten

I Elfenbenskusten går 1,5 miljoner barn och unga inte i skolan. Majoriteten är flickor. Ett nytt UNICEF-projekt som finansieras av Svenska Postkodlotteriet kommer nu ge flickor som slutat i skolan en andra chans. I projektet får 1 000 flickor möjlighet att uppfylla sina drömmar genom innovativa yrkesutbildningar som fokuserar på framtidsyrken.

efva-dont-judge-scaled.jpg
Sverige

Det var först när sonen frågade varför det stod not for sale i en silverring som allt föll på plats. Det lika starka som självklara budskapet om att ingen är till salu, inringat av taggtråd, blev symbolen i den smyckeskollektion Efva Attling sedan tog fram till förmån för UNICEF för att stödja arbetet mot våld och exploatering av barn. 

un0619564-scaled-e1649169046998.jpg
Ukraina

UNICEF levererar dagligen akuthjälp till Ukraina och hjälper barn och familjer på flykt från kriget. Svenska företags bidrag till insatserna i Ukraina är rekordstort. Över 1 400 företag har genom gåvor och initiativ samlat in flera hundra miljoner till UNICEFs arbete för barnen.