Företagssamarbeten kan se ut på olika sätt, det kan vara ett kortare kampanjavtal på ett år, eller ett mer långsiktigt partnerskap på tre år.
Ett samarbete med UNICEF är ett långsiktigt åtagande med en gemensam målsättning att förbättra villkoren för barn i världen. Tillsammans utvecklar vi ett partnerskap som gynnar oss båda. Alla våra samarbeten ska regleras i avtal där vi beslutar om finansiering, ändamål och eventuella aktiviteter för kommunikation och hur vi använder varandras material och logotyper.
För att kunna kalla sig partner och därmed ha möjlighet att använda UNICEFs varumärke i er egen kommunikation, bör det finansiella värdet för UNICEF inte understiga en miljon kronor per år för ett nationellt partnerskap. Det kan finnas flera sätt att mäta värdet av ett samarbete, tveka inte att höra av dig till oss.
Av företag som vill kunna aktivera ett samarbete och kommunikation även på marknader utanför Sverige förväntas en högre årlig intäkt till UNICEF, beroende på vilka marknader samarbetet gäller och vilken typ av aktiviteter som ska genomföras.
Kontakta oss om du vill prata mer om hur du och ditt företag kan hjälpa barn till en bättre framtid och kämpa för barns rättigheter.











