HM-2013-All-Children-Charity-Collection.jpg

Utklädningskläder till förmån

för UNICEF

Idag lanseras årets "All for children", en H&M-kollektion där 25 procent av försäljningspriset går till UNICEFs arbete med att ge barn i Bangladesh utbildning och hälsovård. Samtidigt uppmanas kunder i alla butiker runt om i landet att stödja UNICEFs arbete för Syriens barn genom att runda upp.

Skribent |

Publicerad |

2013 10 10

Uppdaterad |

2013 10 10

Utklädningskläder till förmån för UNICEF

H&M lanserade projektet " All for Children " år 2009. Vi det tillfället donerades 4,5 miljoner dollar till UNICEFs arbete för barn i några av världens fattigaste områden. "All for Children" inriktade sig till en början på att hjälpa barnen i södra Indien. Hittills har stödet från H&M hjälpt till att förbättra livet för en miljon människor.

I år går intäkterna till UNICEFs arbete för 40 000 utsatta barn i närheten av Dhaka i Bangladesh. Fokus ligger på utbildning, trygghet och barns rättigheter. Uppskattningsvis kommer ytterligare en miljon människor att indirekt påverkas av de positiva följderna av projektet.

– UNICEFs arbete världen över är väldigt betydelsefullt. Vi är stolta att vi kan genomföra två stora aktiviteter för UNICEF i våra butiker under samma vecka. Att erbjuda våra kunder att göra en insats för de drabbade barnen i Syrien genom att runda upp sin växel till UNICEF känns meningsfullt och högst aktuellt, säger Pär Johanson, landschef för H&M i Sverige.

IMG_0360-575x383.jpg
H&M ordnade även en ett event där specialinbjudna fick en möjlighet att vara först ut och köpa plagg från den nya kollektionen. På scenen stod Mamas chefredaktör Rebecka Edgren-Aldén, Anton Nyman från UNICEF berättade om vad samarbetet med H&M betyder för

H&M ordnade även en ett event där specialinbjudna fick en möjlighet att vara först ut och köpa plagg från den nya kollektionen. På scenen stod Mamas chefredaktör Rebecka Edgren-Aldén, Anton Nyman från UNICEF berättade om vad samarbetet med H&M betyder för barnen och Kitty Jutbring, bloggare och medieprofil, berättade om sitt engagemang som Världsförälder för UNICEF.

Kopiera länk

Relaterade artiklar

ig-fb-unicef_wp_43911 copy.png
Elfenbenskusten

I Elfenbenskusten går 1,5 miljoner barn och unga inte i skolan. Majoriteten är flickor. Ett nytt UNICEF-projekt som finansieras av Svenska Postkodlotteriet kommer nu ge flickor som slutat i skolan en andra chans. I projektet får 1 000 flickor möjlighet att uppfylla sina drömmar genom innovativa yrkesutbildningar som fokuserar på framtidsyrken.

efva-dont-judge-scaled.jpg
Sverige

Det var först när sonen frågade varför det stod not for sale i en silverring som allt föll på plats. Det lika starka som självklara budskapet om att ingen är till salu, inringat av taggtråd, blev symbolen i den smyckeskollektion Efva Attling sedan tog fram till förmån för UNICEF för att stödja arbetet mot våld och exploatering av barn. 

un0619564-scaled-e1649169046998.jpg
Ukraina

UNICEF levererar dagligen akuthjälp till Ukraina och hjälper barn och familjer på flykt från kriget. Svenska företags bidrag till insatserna i Ukraina är rekordstort. Över 1 400 företag har genom gåvor och initiativ samlat in flera hundra miljoner till UNICEFs arbete för barnen.