Gå till innehållet

Louis Vuitton hjälper barn i kata­strofer

Louis Vuitton

2016 påbörjade Louis Vuitton och UNICEF ett sam­arbete för att samla in pengar till UNICEFs arbete för barn som drabbas av kon­flikter, kata­strofer, sjuk­domar och andra situa­tioner som hotar barns liv.

Louis Vuitton stöttar UNICEF för att barn som drabbas av katastrofer och konflikter ska få den hjälp de behöver. Som Sarah, 7 år, som fått vinterkläder vid en av UNICEFs katastrofleveranser i Irak.

Under en katastrof är barnen alltid de mest utsatta och riskerar sjukdomar, undernäring och våld. Genom försäljningen av smycket ”The Silver Lockit” samlar Louis Vuitton in pengar för att stödja UNICEFs insatser att rädda barns liv och skydda deras rättigheter världen över. För varje sålt smycke går 200 dollar till UNICEF.

Tillsammans kan vi skapa verkliga föränd­ringar för barn i de mest ut­satta situa­tioner.

Michael Burke, Ordförande och VD Louis Vuitton

”The Silver Lockit” är en berlock i formen av ett lås som ska symbolisera skydd och omtanke. Förutom att sälja smycket uppmanar Louis Vuitton till att sprida löftet att hjälpa barn i utsatta situationer, genom kampanjen #MAKEAPROMISE i sociala medier. Målet är att nå ut till så många människor som möjligt för att öka medvetenheten om de mest sårbara barnens behov, UNICEFs humanitära arbete och att alla kan vara med och hjälpa till.