Gå till innehållet

Serviceinriktad administratör till Givarservice

Det finns de som tror att det är omöjligt att förändra världen. Men vi vet att det går och vi vet hur man gör. Över hela världen kämpar UNICEF i regeringskorridorer, slumområden, flyktingläger och avlägsna byar för att alla barn ska få den barndom som de har rätt till. Vill du vara med i det arbetet?

Nu söker vi en serviceinriktad och erfaren administratör till vår Givarservice på UNICEF Sverige för perioden fram till 18 januari 2019 (med möjlighet till förlängning). Tillträde 13 augusti 2018 eller så snart som möjligt.   

Om tjänsten

Givarservice ser till att all administration kring gåvor fungerar och det innebär bl.a. att bemöta frågor via mejl, telefon och sociala medier från givare och andra intressenter. Det kan handla om frågor om autogiro, engångsgåvor, UNICEFs verksamhet, vår hemsidas funktioner och annat. På veckobasis görs ett antal olika utskick till givare och på daglig basis registreras gåvor och anmälningar för månadsgivande.

Om dig

Du är serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med nya människor. Du har ett stort intresse för barns rättigheter och brinner för att göra skillnad genom ett meningsfullt arbete. Vi söker en person som är noggrann, stresstålig, lösningsfokuserad med bra simultankapacitet, förmåga att prioritera bland uppgifter, duktig på (avancerad) administration, har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska, samt har telefonvana. Vidare ser vi också att du har god systemvana och erfarenhet av att jobba med kund/givardatabaser och någon form av CRM-system och goda kunskaper i Excel är önskvärt. Du har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet av hantering av kund/givardata samt kund/givarkontakt.

Vi erbjuder

Hos oss får du en möjlighet att pröva på hur det är att arbeta inom en spännande, internationell organisation, där våra värderingar kring att skapa en bättre värld för våra barn står i centrum. Du kommer att arbeta tillsammans med ett femtiotal kollegor i en ambitiös och engagerande miljö på vårt kontor i Stockholm. Du rapporterar till vår Insamlingschef för privatpersoner och är en del av teamet på avdelningen Insamling privat.

Ansökan
Ansök genom att skicka CV och personligt brev via formuläret. I ditt personliga brev vill vi även att du under en rubrik ’arbete på givarservice’ beskriver med några rader hur du skulle hantera följande situation: i slutet av en månad kommer det in många gåvor som ska registreras i våra system och flera utskick till givare ska skickas. Samtidigt hör flera givare av sig via telefon och e-post. Hur skulle du prioritera i den situationen? Beskriv gärna hur du resonerar.

Vi tar endast emot ansökningar via formuläret nedan (ej via e-post). Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Frida Lantz på Givarservice (frida.lantz@unicef.se). Intervjuer och urval kommer att ske löpande (dock beroende av semestrar under sommaren). Vi ser fram emot att få din ansökan snarast, dock senast 18 juli 2018.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Observera
Svarsmejl på din ansökan kan eventuellt landa i din skräppost så håll utkik även där.