Gå till innehållet
Jobb / Lediga tjänster

UNICEF söker en driven kanalchef till vår TM- och F2F-verksamhet

UNICEF är en av världens ledande barnrättsorganisationer och vi finns på plats i över 190 länder. Vi har FN:s uppdrag att se till att barns rättigheter efterlevs. Vi arbetar förebyggande och långsiktigt – ända upp på regeringsnivå. UNICEF arbetar för att förverkliga barnkonventionen och se till att alla barn får rent vatten, hälsovård, vaccin, skola, hjälp i katastrofer och skydd mot våld, övergrepp och diskriminering. De barn som har störst behov får hjälp först – oavsett nationalitet, religion eller landets politiska ledning.

UNICEF är helt beroende av frivilliga bidrag från privatpersoner, företag och regeringar. Ungefär 50 personer arbetar på kansliet i Stockholm och därtill har vi en telemarketingverksamhet med cirka 40 personer.

På UNICEF Sverige arbetar vi med insamling, kommunikation och opinionsbildning för att skapa en bättre värld för alla barn. Vill du arbeta med en kombinerad roll som innehåller ledarskap samt strukturera en ny verksamhet i en starkt insamlings- och resultatinriktad verksamhet? Nu söker vi en kanalchef till vår telemarketing- och face-to-face-verksamhet.

Som Kanalchef har du ett övergripande ansvar att driva UNICEF Sveriges telemarketingverksamhet samt verksamheten för värvning av givare genom face-to-face. Syftet med dessa kanaler är att rekrytera nya givare och även att bearbeta och vårda våra befintliga givare för att driva insamling till UNICEFs verksamhet för barn.

I rollen som Kanalchef för privatinsamling:

  • har du ansvar för att planera, driva och utveckla insamlingsarbetet i kanalerna tillsammans med ansvariga för de olika målgrupperna.
  • har du möjlighet att skapa tillväxt och även driva samarbeten vidare med de externa partners vi anlitar i verksamheterna. UNICEF har nyligen startat ett nytt koncept inom face-to-face-verksamhet med fokus att värva fler månadsgivare i det personliga mötet, och här är rollen att jobba med fortsatt utveckling av konceptet.
  • leder du, coachar och utvecklar teamet med medarbetare som utgörs av två heltidsanställda samt ett större telemarketing-team om cirka 40 personer med teamleaders och ringare på deltid. 
  • har du personal- och budgetansvar. 

Din profil

  • Vi söker dig som är en erfaren ledare, som antingen jobbar i en liknande organisation eller i någon annan bransch som jobbar med personlig försäljning (både rekrytering och lojalitet), till exempel via telemarketing och/eller retail/butiksförsäljning.
  • Du ska ha erfarenhet av att leda team inom personlig försäljning, helst både inom telemarketing och F2F.
  • Som person är du motiverande, ser möjligheter och har en vilja att göra och driva affärer. Du är handlingskraftig och har en positiv inställning till förändringar och det är en fördel om du har grundläggande kunskap inom personalfrågor.
  • Någon form av högskole- eller universitetsstudier.

 Varför UNICEF?

  • Du får möjlighet att vara med och strukturera och fortsätta bygga upp en verksamhet med stor potential och utvecklingsmöjligheter 
  • Starkt nätverk internationellt 
  • Arbete i en insamlings- och barnrättsorganisation som ligger långt fram och är ledande i branschen
  • Möjlighet att arbeta i en organisation med hög ambitionsnivå och kompetenta medarbetare

I denna rekrytering jobbar vi med K2 Search. Eventuella frågor om tjänsten kan besvaras av Xing Tran  eller Annika Stålhandske Holm på K2 Search AB. Ansökningar läses löpande varför vi ber dig att söka tjänsten snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Ansök här

Affärsansvarig privatinsamling

UNICEF är en av världens ledande barnrättsorganisationer och vi finns på plats i över 190 länder. Vi har FN:s uppdrag att se till att barns rättigheter efterlevs. Vi arbetar förebyggande och långsiktigt – ända upp på regeringsnivå. UNICEF arbetar för att förverkliga barnkonventionen och se till att alla barn får rent vatten, hälsovård, vaccin, skola, hjälp i katastrofer och skydd mot våld, övergrepp och diskriminering. De barn som har störst behov får hjälp först – oavsett nationalitet, religion eller landets politiska ledning.

UNICEF är helt beroende av frivilliga bidrag från privatpersoner, företag och regeringar. Ungefär 50 personer arbetar på kansliet i Stockholm och därtill har vi en telemarketingverksamhet med cirka 40 personer.

På UNICEF Sverige arbetar vi med insamling, kommunikation och opinionsbildning för att skapa en bättre värld för alla barn. Som Affärsansvarig på avdelningen för privatinsamling får du möjlighet att arbeta med marknadsföring och affärsutveckling i syfte att driva och öka insamlade medel från privata givare. Rollen innebär att driva breda aktiviteter och kampanjer för områdena testamenten, stiftelser och stora givare. Vidare ansvarar rollen för att driva och hitta nya samarbeten för att få ut våra insamlingsbudskap och erbjudanden brett till marknaden.

I rollen som Affärsansvarig för privatinsamling: 

  • Ingår du i ett affärsdrivande team kring privatinsamling och för att aktivt maximera engagemang och insamling från privatgivare
  • Har du övergripande ansvar för breda marknadsaktiviteter (massmarknad) för områdena testamenten, stiftelser och stora givare samt material som stödjer dessa affärer, i nära samarbete med kommunikationsavdelningen.
  • Arbetar du aktivt med givarinsikter och analys av databas för att kartlägga potential och hitta prospekt
  • Tar du fram nya samarbeten för att löpande utveckla privatinsamlingen framåt och hitta nya typer av erbjudanden och distributionsvägar för budskap och erbjudanden.

Din profil

  • Erfarenhet av försäljning och/eller insamling
  • Erfarenhet av att driva marknads- och kommunikationsaktiviteter mot specifika målgrupper
  • Erfarenhet av analys av och arbete med databas
  • Akademisk utbildning eller motsvarande
  • Du har god social förmåga och är duktig på att skapa kontakt och relationer. Du är professionell, självgående, resultatinriktad, driven, uthållig, kreativ och strukturerad.

Varför UNICEF?

  • Rolig kombinerad roll om du gillar marknadsföring, insamling/försäljning och affärsutveckling.
  • Arbete i en insamlings- och barnrättsorganisation som ligger långt fram och är ledande i branschen
  • Möjlighet att arbeta i en organisation med hög ambitionsnivå och kompetenta medarbetare
  • Starkt nätverk internationellt

I denna rekrytering jobbar vi med K2 Search. Eventuella frågor om tjänsten kan besvaras av Xing Tran (xing.tran@k2search.se) eller Annika Stålhandske Holm (annika.stalhandskeholm@k2search.se) på K2 Search AB. Vi kommer att läsa ansökningar löpande varför vi ber dig att ansöka tjänsten snarast. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök här

Affärsansvarig företag

UNICEF SVERIGE SÖKER EN SENIOR OCH STRATEGISK PERSON MED ERFARENHET AV FÖRSÄLJNING TILL SIN FÖRETAGSAVDELNING

UNICEF är en av världens ledande barnrättsorganisationer och vi finns på plats i över 190 länder. Vi har FN:s uppdrag att se till att barns rättigheter efterlevs. Vi arbetar förebyggande och långsiktigt – ända upp på regeringsnivå. UNICEF arbetar för att förverkliga barnkonventionen och se till att alla barn får rent vatten, hälsovård, vaccin, skola, hjälp i katastrofer och skydd mot våld, övergrepp och diskriminering. De barn som har störst behov får hjälp först – oavsett nationalitet, religion eller landets politiska ledning.

UNICEF är helt beroende av frivilliga bidrag från privatpersoner, företag och regeringar. Ungefär 50 personer arbetar på kansliet i Stockholm och därtill har vi en telemarketingverksamhet med cirka 40 personer.

I DIN ROLL

Kommer du att fokusera på att få in nya företagssamarbeten för att öka insamlingen och bidra till att stärka barns rättigheter i företags verksamhet. Vi ser därför att du behöver ha en bakgrund inom försäljning och dessutom vara en van projektledare – spindeln i nätet med många kontakter externt och internt i Sverige samt internationellt. För att lyckas är det viktigt att ha ett tydligt driv, uthållighet och kundfokus. Erfarenheter inom social hållbarhet, varumärkesfrågor samt kunskap inom kommunikation är meriterande.

DIN PROFIL

  • Erfarenhet och tycka om försäljning
  • Senior projektledare
  • Akademisk utbildning eller motsvarande
  • Erfarenhet från ha arbetat i näringslivet minst 5 år
  • Förståelse för beslutsprocesser internt på ett större företag
  • Van vid internationella kontakter
  • God kunskap engelska i både tal och skrift
  • Tydlig och ha vana vid att föra diskussioner med ledning på företag
  • Kunskap inom sociala hållbarhetsfrågor är meriterande
  • Uthållig och drivande

VI ERBJUDER DIG

  • Att arbeta i en organisation som ligger långt fram och är ledande i branschen
  • En organisation med hög ambitionsnivå och kompetenta medarbetare
  • Möjlighet att vara med och påverka en verksamhet som ständigt utvecklas
  • Starkt nätverk internationellt

”Det finns de som tror att det är omöjligt att förändra världen. Vi vet att det går och vi vet hur man gör. Över hela världen kämpar vi i regeringskorridorer, slumområden, flyktingläger och avlägsna byar för att varenda unge ska få den barndom som de har rätt till”.

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult André Chocron. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta André, på telefonnummer: 0760-442625 alternativt andre.chocron@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt.

Ansök här